Moermansk

12 augustus 2017

Veel eerder dan gepland zijn we in Moermansk aangekomen. Het gebied naar Moermansk was om te rijden vrij saai te noemen. In het binnenland zal het vast prachtig zijn om te vissen en jagen. De wegen waren over het algemeen erg goed. Moermansk  is geen echt mooie stad. Er is een wandelgedeelte van ongeveer 200m langs de kade waar ook de nucleaire ijsbreker Lenin ligt afgemeerd. Veel mensen komen even een kijkje nemen wat ze bij ons aan de boulevard doen. Verder konden we geen promenade of zoiets ontdekken.

Aan iemand gevraagd waar we LPG konden tanken. De man bracht ons er naar toe want zelf vind je dit nooit. Het was ook nog Propaan wat beter is i.v.m eventuele lage temperatuur. In Noorwegen is er pas in Alta een LPG station dus wij weer blij dat de tank gevuld is.

De ijsbreker was wel aardig om te bezoeken. Het zag er allemaal mooi uit in het schip.

Nu op weg richting Noorwegen.

1. Maartje de Vries:
    12 augustus 2017
    Wat een primitief tankstation, maar jullie konden weer tanken!
  2. Anja Krijger:
    12 augustus 2017
    En..heb je al op koningskrab gevist?
  3. Ingrid van Kaam:
    12 augustus 2017
    Vandaag weer even 'bij ' gelezen. Wat een mooie plekken hebben jullie al weer bezocht. Prachtige foto's gezien. Moermansk is een grijze industrie/haven stad. Jullie zitten al aardig 'hoog' zo boven de poolcirkel. Het zal wel lekker lang licht zijn, al gaan daar de dagen nu ook al wel weer 'korter' worden. Dat tankstation is wel lachen zeg. Gevaar zien ze daar niet gauw geloof ik. Hopelijk een fijne reis naar Noorwegen.
  4. Tilly & Bas:
    12 augustus 2017
    Ziet er weer mooi uit, zeker het voltanken van de camper geweldig wat een belevenis Leuke foto's en kleuren ook Wij staan in Zierikzee momenteel dus niet ver van huis ☺️ maar wel volle bak hier op de camperplaats Goede reis verder groetjesssss van ons ☺️
  5. Anneke en ko:
    12 augustus 2017
    Hoi. Dank je voor het mee reizen op jullie reis. Prachtige foto's weer. En ja zowel de mens als de camper heeft dorst. Gelukkig dat er lieve mensen zijn die je helpen om tankstation te vinden. Goede reis verder en tot later.
  6. Simon en Nicky:
    16 augustus 2017
    16 augustus, lekker in de zon op het balkon hebben we de verhalen gelezen en het ziet er weer heel mooi uit. We zijn benieuwd naar het vervolg.