Solovetsky eiland in de Witte Zee.

9 augustus 2017 - Papinsaari, Rusland

Het klooster op het eiland Solovetsky is erg bekend. Stalin heeft het veranderd in een gevangenkamp. In 1939 is de gevangenis gesloten en in de jaren 60 is er met  de restauratie begonnen. In de jaren 80 kwamen de monniken weer terug. Er is nog veel werk te doen. Het klooster staat ook op de lijst van Unesco.  Er is een klein museum in het dorp over de tijd van de gevangenis maar helaas is alles in het Russisch.

Om het eiland te bezoeken hadden we eerst een boottochtje van 2 uur over de Witte zee.  Het was mistig maar later werd het mooi weer. Eerst maar om een bakje koffie in het "cafe". Daar ontmoetten we 2 vrouwen die met een boottochtje Baloeka's (een soort dolfijn?) hoopten te zien. Dat leek ons ook wel leuk en omdat er 2 personen niet meer kwamen konden wij mee. Daar hebben we geen spijt van gehad.  We hebben veel Baloeka's gezien maar op de foto krijgen is weer iets anders!

1. Tilly & Bas:
    9 augustus 2017
    Wederom een hele ervaring rijker En weer mooie foto's ook!
  2. Helma:
    10 augustus 2017
    Weer een leuk verhaal mer mooie foto's! Ik geniet op afstand mee. Natuurlijk was ik nieuwsgierig naar die dolfijnen...

3. Lineke:
    11 augustus 2017
    Ziet er weer heel mooi uit! Leuke ervaring erbij, deze is er denk ik weer een die je niet vergeet! Veel plezier vandaag weer
  4. Jan en rineke van liere:
    11 augustus 2017
    heel erg mooi die dolfijnen waren vast schitterend. prachtige omgeveving
  5. Maartje de Vries:
    Mooi hoor!