Ulaan Baatar

1 juli 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

Zondag met Corrie meegeweest naar de Engelstalige internationale kerkdienst. Uit vele landen waren er gasten aanwezig. Corrie woont en werkt in Ulaan Baatar onder de daklozen. Vanuit de kerk en anderen hebben we haar een gevulde envelop kunnen overhandigen waar het hele team natuurlijk erg blij mee was. Dinsdag en woensdag zijn we met haar team meegeweest om op 2 verschillende plaatsen eten uit te delen. We hadden er wel een voorstelling van hoe het zou wezen maar in het "echt" maakte het toch veel indruk op ons. Er was ook een hele lieve, verstandelijk beperkte man die je zo mee zou willen nemen. Misschien is er een plaats voor hem in een shelter. Door dit werk wordt er ook een brug geslagen naar de officiële instantie's. Na het eten uitdelen gingen we naar het ziekenhuis waar er verschillende mensen een bezoekje kregen. Woensdag is er een vrouw naar toegebracht die een hele vieze beetwond had.

Ook zijn we nog in Ulaan Baatar zelf geweest. Het Mongools visum is verlengd en het visum voor Kazachstan was ook een maandag klaar. Het winterpaleis van de Bogda Khaan bezocht, ook nog een museum met allerlei verschillende puzzels. Van die kubussen e.d , erg mooi.  Het Chinggis Khaan plein is ook enorm groot. Het was net diploma uitreiking geweest want er liepen veel studenten met familie rond die om de beurt op de trap een foto maakten. Tussendoor nog een foto van een bruidspaar.         Een optreden van het Mongools zang -en dansensemble was ook erg mooi. Omdat het verkeer hier nogal een rommeltje is rijden we morgen maar op tijd de stad  uit de rust weer tegemoet.

1. Bella:
    4 juli 2015
    Lieve mensen , geregeld zit ik jullie verslagen te lezen , wat een avontuur en dan op jullie leeftijd ,ha ha , zo zie je maar de geest blijft jong , maar ik spreek er ook met andere mensen over de meeste zouden dit niet aandurven hoor , de foto,s zijn ook prachtig .als jullie terug zijn laat ons dan maar eens mee genieten van wat jullie mee maken , altijd anders dan van papier lezen , Ps hier heel warm , gr V Adrie en Bella
  2. Angela:
    5 juli 2015
    Neem die verstandelijk gehandicapten maar mee hoor.....We vinden wel een plekje! Mooi hoor. Reis ze!!
  3. Sapion marcel:
    6 juli 2015
    allo met marcel ik hoor niets meer ge kunt niet skype zekker is het ook warm en ik ben bij rien geweest in west kappel hij was op vakanie groedjes