Naar Altai

7 juli 2015 - Altaj, Mongolië

Onderweg naar Altai weer van alles meegemaakt. De wegen zijn gedeeltelijk verhard vooral rond de steden. Op de onverharde weg is het een sport om de juiste track te volgen. Het is net als in de winkel waar je ook altijd in de verkeerde rij staat. de noordelijke route schijnt mooier te zijn maar onze auto is niet zo geschikt om alles te rijden zodat we maar hebben gekozen voor de zuidelijke route.

Tijdens het rijden zagen we op het land allemaal tenten staan dus wij er naar toe. Het bleek dat er wedstrijden werden gehouden in: boogschieten, paardrijden en worstelen. We waren mooi op tijd en het was leuk om alles te zien. Ook hier hadden we veel bekijks.

Er lag een rivier die we moesten oversteken. Er stonden allemaal tractors klaar die de auto's hier bij hielpen. Ook weer een ervaring rijker.

Aan het wiel zag Izaäk olie of vet zitten dus in Altay  langs een auto service. De keerring of zoiets was kapot. Er was geen orgineel onderdeel aanwezig maar ze hebben iets zelf aangepast, hopenlijk blijft het werken. Het werk werd buiten uitgevoerd en het waaide onzettend hard , het zand vloog om je oren maar ook in de onderdelen. Izaäk de mannen duidelijk gemaakt dat ze het schoon moesten maken. Eerst naar het winkeltje om doeken. In 3 uur was alles weer in elkaar gezet, voor hoelang zien we wel verder.

1. Lydia smit:
    7 juli 2015
    het is toch wel spannend om met een tractor door een rivier naar de overkant gesleept te worden dan is het hier toch heel wat beter geregeld maar zo beleef alles uit oude tijden zo het vroeger hier ook was verder een goede reis groeten Lydia en harry
  2. Tilly & Bas:
    7 juli 2015
    Jeeetje je kunt wel een boek schrijven als je thuis bent met jullie belevenissen het was geen garage à la Auto Poppe dan, maar je bent geholpen dat is het belangrijkste goede reis verder!
  3. Dirk en marianne:
    7 juli 2015
    Mooi om te lezen hoe jullie je door allerlei kleine ongemakken heen slaan en onderweg onverwachte voorstellingen krijgen.
  4. Hugo en Carolien:
    8 juli 2015
    Hallo liesbeth en izaak,,wat een prachtige reis maken jullie en wat een avoturen zeg,,,nooit geweten dat jullie camper een amfibie voertuig is(haha).Sleutelen in de buitenlicht doe je in lewedorp ook,nooot. Toch spannend dat het is gefixt.zo kan je weer verder met jullie mooie reis.groetjes vanuit Oostenrijk Hugo en Caroloen
  5. Henny:
    9 juli 2015
    Nou Jullie maken wel wat mee. Geweldig. Toch hoop ik dat Rene en familie het ietsje gemakkelijker hebben in Zeeland. Ze hebben het best naar de zin.
    Verder een veilige reis gewenst. We hopen dat alles op zijn plaats blijft zitten. Groetjes. Henny
  6. Jan Witsel:
    10 juli 2015
    Ik vind het prachtig van achter mijn computer! maar zo beleef je wel wat! nog geen heimwee ofzo?