Tadjikistan

27 augustus 2015 - Shurobod, Tadzjikistan

Er ligt een heel stuk nieuwe weg  van Kadamzhaj naar Batken. Deze weg gaat niet door de enclaves van Uzbekistan en Tadjikistan zodat dit geen probleem meer is i.v.m visa. De grens naar Tadjikistan zijn we bij Batken  over gegaan naar Isfara.

Weer erg gastvrije mensen ontmoet. We stonden dicht bij een meer waar een boer ons uitnodigde om op zijn terrein te staan.

Het oude stadje Istaravshan bekeken. Na een vraag aan een paar mannen waar we de blauwe moskee konden vinden liepen ze met ons mee en lieten de andere mooie plaatsen ook zien. Bij een van de moskee's kregen we een prive rondleiding en werden de fonteinen speciaal aangezet. Een imam van een andere moskee liet ons ook nog het mausoleum van een koning zien.

Richting Dushanbe was de Anzobtunnel dicht. (Als je er filmpjes van ziet op you tube durf je er bijna niet door heen). We moesten nu over de erg mooie Anzobpas, 3373m.

Omdat we toch een stukje van de mooi wegen naar de Pamirroute wilden rijden zijn we via Dangara, Kulyab tot onder Kalaikhum gereden. Deze weg rijden we nu terug.

1. Matty en Gerard:
    27 augustus 2015
    Geweldig wat een landschap, jude somllie wanen je soms waarschijnlijk alleen op de wereld. En ook nu weer een rondleiding door de lokale bevolking. Geweldig wat een genot.
    ga zo door.
    Doei
  2. Tilly & Bas:
    27 augustus 2015
    het ziet er wederom fantastisch uit ❤️ mooi als je een privé rondleiding krijgt hier af en toe flinke plensbuien maar niet koud ☔️ geniet verder van de reis
  3. Henny:
    27 augustus 2015
    Ik vind het fijn voor jullie dat je zo veel dingen te zien krijgt en meemaakt. Al ben een "thuisblijver", ik geniet van de foto's en je verhalen. Veel plezier. Henny
  4. Ko en Anneke:
    29 augustus 2015
    Mooi reisverslag. De spontaniteit is daar erg breed, daar kunnen sommige mensen wel ietsje pietsie van leren. Wederom een privé rondleiding, wat een treffen. Geweldig dat jullie dat allemaal zomaar overkomt. Geniet er van, goede reis verder. Gr: Ko & Anneke