Via een andere weg naar Tadjikistan

21 augustus 2015

Het was wederom weer een schitterende weg naar de grens van Kirgistan. Erg vriendelijk personeel aan de grens. Wit besneeuwde bergtoppen. Omdat er landverschuivingen waren geweest op de noordelijke Pamir route en we de zuidelijke weg langs de grens met Afghanistan niet wilden/konden rijden, waren we van plan toch een stuk van de Pamir te rijden en dan weer terug naar Kirgistan. Zover zijn we niet gekomen. Tussen de grensposten in was er ook een stuk weg weggespoeld en    misschien konden we er wel door maar we waren toch bang dat we bleven steken dus maar weer terug naar de grens waar ze ons weer hartelijk ontvingen. Nu proberen we de grens over te gaan via de weg van Sary Tash naar Achikalma. De meningen zijn verdeeld over de grensopening voor toeristen. Hij is tijdelijk gesloten geweest. We zullen wel zien, het is alvast een mooie weg. Anders moeten we terug naar Osh en dan richting Isfara.

Inmiddels hebben we de mooie weg gereden naar de grensovergang maar deze is niet geopend voor buitenlanders zodat we nu inderdaad via Osh rijden.

1. Ko en Anneke:
    21 augustus 2015
    Oké. Ja vast zitten bevalt niet goed voor niemand hoor! Dan maar een andere route proberen. Komt vast goed. Ja. Kan niet altijd meezitten tot nu toe hebben je nog weinig oponthoud gehad met de grenzen! Via de andere kant zal ook best mooi zijn. Neem de keuze die bij jullie past!! Suc 6. Liefs Ko & Anneke
  2. Dirk en marianne:
    21 augustus 2015
    Dirk herkent veel van de plaatsen en verhalen waarover jullie schrijven. Fijn dat het allemaal goed gaat, af en toe terugrijden is niet erg als je niet vast komt te zitten, de omgeving mooi is en de mensen vriendelijk.
    tot jullie volgende bericht,

h gr van Dirk en mij