Dushanbe

3 september 2015 - Hisor, Tadzjikistan

In Dushanbe stonden we  dicht bij het centrum in een vrij rustige doodlopende straat naast een parkje. De bewaking van een Chinees bedrijf uit de straat hield de camper in de gaten en kwam geregeld vragen of alles goed was. Iedereen vind het wel interessant zo'n "huisauto" dus nu ook weer kijkers gehad.

Er zijn een paar mooie parken in Dushanbe. Het grote standbeeld van  Ismael Samani kan je niet missen. Daar kom je ook de meeste toeristen tegen. De Haji Yakoub moskee wordt gerenoveerd. De Bazaar blijft ook altijd leuk voor een bezoekje. Je komt er van alles en nog wat tegen. Het nationaal antiek museum en ander nieuw nationaal museum bezocht.

30km van Dushanbe ligt het Hisar fort met gebouwen. Ook hier weer was men vol op aan het restaureren. Er wordt een mooi plein aangelegd. We stonden op een goed plekje en Izaäk heeft het luchtfilter van het agregaat schoongemaakt en meerdere kleine technische dingetjes gedaan.

De grens met Uzbekistan is niet ver meer en we gaan morgen maar eens kijken hoe vlot we er over zijn.