Pivan en omgeving

16 mei 2015 - Chabarovsk, Rusland

We zijn een klein weekje in Pivan  bij Lucy en Sacha geweest, zo'n 6 uur rijden vanaf Chabarovsk. Op de heenweg gaf een vrachtauto voor ons een sein dat we de auto konden inhalen. Tijdens het inhalen zagen we een groot gat in de weg voor ons waar we niet meer voor konden uitwijken met als gevolg 2 lege banden en gedeukte velgen. Nu zijn er overal bandenreparatie bedrijfjes te vinden, bij elk parkeerterrein is er een. Eerst de linker voorband verwisseld daarna 1 km teruggereden naar een reparatiebedrijf die de velg recht heeft geslagen. De band zelf  was kapot. Izaäk heeft de linkerachter velg zelf rechtgeslagen waarbij z'n oude hamer het ook nog begaf, de steel brak af! (Speciaal meegenomen voor deze klussen). De band weer op druk gezet en tot nu toe staat hij nog vol. Toch de volgende dag naar Komsolmolsk gereden om 2 nieuwe banden en een nieuwe hamer. We hadden nog een reserveband meegenomen dus nu hebben we er 3.

Komsolmolsk is nog een vrij jonge stad, de eerste pioneers kwamen hier in 1932. Langs de rivier gewandeld en ook hier de gedenkplaats voor de gevallenen van WWII. De volgende dag naar het toeristencentrum  Amyt in de bergen gereden waar nog veel sneeuw lag.

Het was de bedoeling dat we naar de kust zouden gaan om te gaan vissen. Jammer genoeg stormde het aan de kust en zijn we er niet naar toe gereden. Toch is er wel gevist, een dag aan een meer en een dag aan de rivier. Dit was ook gezellig.

Vandaag vertrokken we, na een schitterende week, weer met vissoep, kaviaar, gedroogde vis en verse eieren die Lucy ons meegaf naar Chabarovsk. Onderweg nog een bezoek gebracht aan een museum over het leven van de oorspronkelijke bewoners van dat gebied in Сикачи-алян. Er moeten ook beschilderde stenen te zien zijn maar die hebben we op een na niet kunnen vinden. We wilden nog een foto maken van het gat in de weg maar het was al gerepareerd!!

Maandag maar eens langs de VW dealer voor een extra velg kijken.

1. Matty en Gerard:
    16 mei 2015
    Wat een pech.Leuk als ze laten weten dat je kunt passeren, maar dit had de chauffeur waarschijnlijk ook niet gezien. Maar het is ondanks de schade, toch nog goed afgelopen.
  2. Lydia smit:
    16 mei 2015
    hoi met Lydia je zijn er goed van af gekomen want de gaten in de weg zijn daar niet gering het is er ook nog steeds erg koud zo te zien aan de sneeuw en wat een aparte vissen leuke foto,s groeten Lydia en harry
  3. Angela:
    17 mei 2015
    Toe maar.....kaviaar....als je nu straks nog maar wil gourmetten met ons......
  4. Maartje de Vries:
    17 mei 2015
    Dat was pechhebben! Wat een mooi handwerk op de foto's!
    groetjes, Maartje
  5. Cisca:
    18 mei 2015
    Dat is vette pech zeg, kon die chauffeur niet ff pas een seintje geven na die kuil?
    zelf ook 3 klapbanden gehad in 1 week toen we de camper pas hadden.
    Zal rabarber koken voor Izaak en invriezen geen suiker erin toch?
  6. Johan en adrie:
    19 mei 2015
    da s wel pech hebben hopelijk komt alles goed.
    kun je die vis eten? da,s wel voor zes man denk ik
    bij ons ook nog koud hoor!
    gr.johan en adrie
  7. Sapion marcel:
    21 mei 2015
    mijn grote comp is stuk groedjes marcel
  8. Ko en Anneke:
    21 mei 2015
    Wat een verhaal, domme pech, maar de kaviaar en de gevangen vis (als je die kan eten) maakt veel goed. Ik hoop dat alles inmiddels weer recht geslagen en vol gepompt is. Hoop dat jullie zonder kuilen verder kunnen reizen. Gr Ko en Anneke
  9. Лариса РОССИЯ:
    17 juni 2015
    Огромное спасибо нашим друзьям,Саше и Люсе!!! Вы-МОЛОДЦЫ!!!