Khabarovsk

6 mei 2015 - Chabarovsk, Rusland

Na ruim 2000km over de Amur weg gereden te hebben kwamen we gisteravond in Khabarovsk aan. Larissa had een mooie bewaakte parkeerplaats gevonden dicht bij hun flat en op een rustige plaats, de bushalte bijna voor de deur.

We hebben nogal doorgereden omdat we niet wisten hoe de weg zou zijn. De weg leek over een stuk van zo'n 250 km wel een lanceerbasis. Zag er goed uit maar we werden wel gelanceerd. Gelukkig hebben we gordels en geveerde stoelen!  Een groot gedeelte van deze weg rijden we nog een keer als we naar Mongolie gaan. De leuke plaatsjes genoteerd om te bezoeken als we er weer langs komen.

Inmiddels zijn we er al weer enkele dagen. Zondag was het mooi weer wat dan ook te merken was. Het was gezellig druk op de boulevard. Maandag en dinsdag regende het dus ideaal weer voor bezichtiging van het aquarium. Ook langs het ziekenhuis en de     kapper. Het gips is er af en nu moet ik nog een paar weken een brace dragen en oefenen.

Ook nog vrienden van Larissa op bezoek gehad die een gevulde snoek meebrachten, heerlijk! Vannacht is er sneeuw gevallen en alles ziet wit. Hopenlijk is de weg goed schoon want we worden opgehaald door een andere vriend van Larissa en gaan dan naar een klein dorpje 180km zuidelijker waar we een paar nachten logeren.

1. Anja:
    4 mei 2015
    Gelukkig gaat het goed met jullie zo te zien. Wat een belevenis en een rust. Maar het wegdek laat wel te wensen over. Op die manier kun je van de omgeving genieten ipv met 140 over de snelweg. Geniet ervan, het ga jullie goed.
    Groetjes Anja uit Rijsbergen.
  2. Graham en Marjool:
    6 mei 2015
    Hoi

Nou, eindelijk ook een berichtje van ons! Leuk en interessant reisverslag, mooie foto's en goed te horen dat het allemaal tot nu toe goed verlopen is (behalve val van Liesbeth!). Blij dat jullie de mensen ook zo vriendelijk vinden. Leuk jullie te volgen en het brengt vele mooie herinneringen op voor ons.
  3. Marianne Hoolsema:
    6 mei 2015
    Mooie foto's en sneeuw.Gips eraf dat lucht op zeker.