Kazachstan 2

7 augustus 2015

Onderweg naar Almaty zijn we nog door mensen uitgenodigd die ons meenamen naar het natuurpark bij Issyk.   In de weekenden wordt er veel gekampeerd.

Voor de bevloeiing van het land ligt er een lang kanaal naar Almaty toe wat onderweg ook aftakkingen heeft. Er worden dan ook o.a veel meloenen, paprika's, tomaten en augurken geteeld.

In Amaty de ijsbaan en het skigebied bekeken. Ook het Central state museum bezocht. Heel mooi museum maar er mochten jammer genoeg alleen foto's in de hal worden gemaakt. Verder hebben we niet veel meer bekeken in Almaty. Het is een mooie stad maar het was nogal erg warm.

Het visum voor Tadjikistan hebben we binnen als ook de uitnodiging voor het visum van Uzbekistan. Dit visum gaan we in Bishkek ophalen. Dit wordt het laatste visum voor de Stanlanden. Morgen maar weer kijken hoe snel we de grens over kunnen naar Kirgizstan.

1. Matty en Gerard:
    Hoi luitjes,
    Met de visums loopt het toch iedere keer weer redelijk vlot. Evenals de grensovergangen. Toch steeds leuk dat jullie iedere keer opnieuw ergens voor worden uitgenodigd. Je kunt je nog zo goed voorbereiden, maar wat hulp v/d lokale bevolking is steeds weer een leuke verrassing. Zij weten het "gouden randje" aan het uitstapje te geven. We wensen jullie een voorspoedige voortzetting van de reis.
    groetjes van Matty en Gerard
  2. Tilly & Bas:
    7 augustus 2015
    Wat een reis en wat een landen bezoeken jullie. Gelukkig verloopt alles voorspoedig hier ook lekker weer ☀️ morgen familie bbq goede reis verder en maak nog maar mooie foto's
  3. Dirk en marianne:
    Hallo Liesbeth en Izaak

Ik merk wel dat je veel moet regelen maar dat hoort er bij.
    In Uzbekistan moet voorzichtig zijn de mensen daar zijn niet gemakkelijk en agressief.
    Een week geleden ben ik teruggekomen uit Japan het was de moeite waard veel gezien en het is een aparte cultuur.

Groet

Dirk en marian
  4. Johan en adrie:
    heej luitjes
    wat zijn jullie al ver en maak je leuke dingen mee,wat een gedoe met al die visums ,maar dat hoort er bij .wordt er nog gevist of kun je daar niet vissen? nou nog veel reisplezier we kijken uit naar het volgende groetjes
  5. Jan Witsel:
    8 augustus 2015
    Mooi al die uitnodigingen! komen ze allemaal een keer naar Lewedorp? en wat eten/drinken en snoepen ze daar allemaal in die landen? bijzondere gerechten of fruit? goede reis verder.
    Jan en Willemien
  6. Bella:
    9 augustus 2015
    Prachtig om jullie zo te kunnen volgen, vertelde het aan mijn zus die nu twee weken de camper hebben ,vooral mijn zwager begrijpt niet dat jullie in zijn ogen zo, 'n gevaarlijke reis aan durven , nou wij zijn trots op onze broeder en zuster , Adrie is weer gevallen en heb veel pijn , komt nu thuiszorg , tot schrijvens weer , Bella
  7. Lydia:
    9 augustus 2015
    hoi met Lydia het zijn weer mooie foto,s ja het is een hele onderneming maar je ziet wel heel veel.Verder goede reis groeten Lydia en harry