Kazachstan 1

1 augustus 2015 - Kegen, Kazachstan

De grensovergang ging weer vlot. Ook nu kwamen we een paar Nederlanders en Zwitsers tegen. Het eerste stuk van Kazachstan was erg vlak en uitgestrekt, later kwamen de bergen. De meeste keren overnachtten we aan een landweggetje. Zo kom je ineens bij een bron waar de mensen hun water komen halen.

De Karkara vallei loopt van Kegen in Kazachstan tot het meer Issyk- Köl in Kirgistan. Deze weg hebben we heen en terug gereden en was erg mooi. We moesten dan wel 2 keer de grens over maar dat ging erg gemoedelijk en vrij vlot. In Kirgistan werden we weer uitgenodigd door een veeboer voor de thee. Izaäk moest nog op zijn paard zitten en heeft ook nog een koe gemolken! Bij de thee was er ook brood, melk en honing, klinkt bekend!  De "zithoek" was boven een riviertje en onder de bomen dus je zat lekker koel. Het was erg leuk, zomers wonen ze in een yoert (tent) waar we eigenlijk ook moesten slapen. Toch maar liever in ons eigen bed.

Bij de grens van Kazachstan kwamen we een groepje campers tegen die met Constantin van Seabridge reizen een Azie reis deden. Met de voorbereiding van de reis naar Rusland in 2012 hadden we emailcontact gehad met Constantin over het reizen naar Rusland en nu komen we hem tegen.

We proberen in Almaty een visum en GBAO permit voor Tadjikistan te halen.            Eerst nog maar eens een mooie route rijden. Kirgistan is visumvrij en sinds kort is bekend dat het visumvrij reizen tot 15dagen in Kazachstan vanaf 14 juli is verlengd. We hadden dus geen visum nodig maar dat risico konden we toen niet nemen.

1. Dirk en marianne:
    1 augustus 2015
    mooi jullie belevenissen te lezen, Dirk is intussen terug uit Japan..