Irkoetsk en Listvyanka

24 april 2015 - Irkutsky District, Rusland

Van het toeristenbureau uit Irkoetsk hadden we eerder al bericht gekregen dat we op het parkeerterrein bij hotel Irkoersk konden staan waar we nu tot zondag zijn. De manager van het hotel,  afdeling toerisme, kwam naar de camper en verwelkomde ons   Vandaag een rustig dagje, genieten van de zon en een wandelingetje langs de boulevard. Morgen zijn we uitgenodigd door de adjunct directeur van het toeristenbureau die ons Irkoetsk wil laten zien. (Op zijn vrije dag!)

We hebben veel gezien in Irkoersk. O.a Karl Marxstraat , de houten huizen, house of Europe,het mooie treinstation, museum. Irkoersk is een stad met mooie gebouwen.

Het openlucht museum Taltsy onderweg naar Listvyanka was ook de moeite waard. Het was schitterend weer toen we langs het Baikanmeer reden. Het eiland is ook mooi maar nu door het ijs nog niet bereikbaar. De veerboten varen nog niet.

1. Ans:
    24 april 2015
    Mooi wat een contacten
  2. Matty en Gerard:
    25 april 2015
    Volgens ons vindt men jullie reis zeer bijzonder, wat het ook is. En vindt men het fijn hier een beetje aan bij te dragen door jullie van bijzondere plaatsen enz te laten genieten. Geweldig toch. Groetjes van de Baarlanders
  3. Алексей Захаров:
    26 april 2015
    Привет из Самары!
  4. Алексей Захаров:
    26 april 2015
    Деревянная резьба на домах Иркутска отличается от Самарской?
    Houten snijwerk op de huizen van Irkoetsk is verschillend van Samara?
  5. Ko en Anneke:
    28 april 2015
    Kijk dat is fijn zulke contacten, dan zie je toch dingen waar je zelf lang naar zou moeten zoeken. Geweldig !!! Is toch een vorm van promoten, en daar is niks mis mee. Geniet ervan, dat nemen ze niet meer van je af. Groetjes uit Middelburg.
  6. Jan de Schipper:
    28 april 2015
    Liesbeth en Izaäk.
    Wij volgen je reis met veel belangstelling, mooi dat we het op Google Earth, zo ongeveer op straat niveau kunnen volgen.