Alweer in Nizhneudinsk

22 april 2015 - Nizhneudinsk, Rusland

Vanuit Tomsk hebben we de weg naar Mariinsk genomen en daarna de M53. We wisten dat het een slechte weg kon zijn maar het viel allemaal reuze mee of wennen we eraan? Het weer is prima om te rijden, lekker zonnetje. De omgeving rond Krasnoyarsk is ook mooi. Verder is er veel industrie, er hing een vieze lucht boven de stad. Geregeld kruisen we de transsiberische spoorlijn.  Nu staan we aan de rivier in Nizhneudinsk. We proberen altijd een "praatje" te maken met de buurtbewoners, zo weten zij wie we zijn. Het was prima dat we daar gingen staan. Morgen proberen we in of net voor Irkoetsk te komen waar we een paar dagen willen rondkijken.

Het tijdsverschil met Nederland is nu 6 uur.

Nog een aanvulling op dit bericht.

We werden uitgenodigd door de Armeense eigenaar  van het  restaurant waar we dichtbij geparkeerd stonden om iets te komen drinken /eten. Ook wilde hij dat we de auto voor zijn garage zouden zetten met camerabewaking. We kregen koffie met lekkere pannenkoekjes erbij. Izaäk heeft nog na veel aandringen schlaschlik met Armeense saus gegeten. Er waren verder geen klanten aanwezig en samen met het personeel hebben we een gezellige avond gehad.

1. Ko en Anneke:
    22 april 2015
    Oké, een " praatje" geen Zeeuws neem ik aan. Is er iets speciaals in irkoetsk, omdat je daar paar dagen wil blijven???
    Idd mooi plaatsje langs de rivier, om een lekker visje klaar te maken Izaak !!! Ook hier een zonnetje en 13,4 gr. Gr ko & anneke
  2. Lydia smit:
    22 april 2015
    izaak heeft vast zijn hengel mee genomen omeen visje tevangen je hebt daar wel de ruimte rusland is dan ook heel uitgestrekt de kerken zijn daar ook heel apart al die altaren fijne reis groetjes Lydia en harry
  3. Matty en Gerard:
    22 april 2015
    Leuk die contacten met de lokale bevolking. Als ze Engels spreken is het te doen,maar met de oudere bewoners zal het behelpen zijn. Russisch is niet zo simpel,maar onze ervaring is dat je er altijd wel uitkomt en ook dat heeft zeker zijn charme en opent soms onverwachte deuren. Wat ook bij jullie het geval is,zo te lezen. We zijn benieuwd of de vis ook zo goed smaakt als uit de Westerschelde. Groetjes van Matty en Gerard
  4. Mariel:
    23 april 2015
    Dat klinkt goed, en attent met de camerabewaking.
    Helaas lukt het ons niet om de videos te bekijken.
    Vandaag een warme dag voor jullie. Groetjes weer, M. en M.
  5. Ans:
    23 april 2015
    Pictos bij Liesbeth voor de communicatie
  6. Johan en adrie:
    24 april 2015
    test
  7. Johan en adrie:
    25 april 2015
    fijn,dat we met jullie mee mogen reizen en op de hoogte blijven
    en het contact met de mensen daar,was het een lekker biertje?groetjes vanuit etten-leur
  8. Cisca:
    5 mei 2015
    kijk een Zeeuw komt overal des nood met handen en voeten ff kennis maken met je tijdelijke buur is heel gewoon in Ierland heb je bijna altijd plek en goede voorziening goeie reis zo mn bed in nachtdienst