Van Engorok naar Bichura

17 juni 2015 - Bichura, Rusland

Omdat we een verkeerde telefoon provider hebben (beeline) dachten we geen internet meer te hebben in Rusland maar ineens hadden we weer bereik en tegelijk maar gestopt om het een en ander bij te werken.

De M55 afgeslagen naar Engorok. Net voor deze plaats op een erg mooi plekje gestaan. Over het algemeen was de weg goed maar na Engorok tot het volgende dorp, 40 km verder was  de weg erg slecht. De enkeling die we tegen kwamen keek ons ook achterna. Het was zeker de moeite waard het was een mooie route. Voor Krasny-Chikoy waren we afgeslagen naar Maleta. Enkele fietsers vertelden ons dat er een soort volksfestival was in Krasny-Chikoy dus wij omgekeerd en er naar toe gereden. Het festival was buiten het stadje tussen de bomen. We stonden er geparkeerd en er kwam een vrouw naar ons toe die ons uitnodigde voor het festival. Daarna met een groepje mee naar de datsja van een andere vriend waar ze logeerden.  De camper in de tuin gezet. Het werd het erg gezellig en om 2 uur naar bed. De volgende morgen door de eigenaar van de datsja uitgenodigd voor het ontbijt in zijn flat en daarna weer naar het festival. De minister van cultuur van die regio opende de dag met het doorzagen van een boomstam. Er traden allerlei dans-en zanggroepen op allemaal gekleed in klederdracht. Er was volkskunst en natuurlijk waren er de nodige eettentjes. In de middag doorgereden naar alweer een mooi plekje dicht bij een veekraal. Daar hoorden we de volgende morgen een indringend geschreeuw van een dier maar we herkenden het niet. De veeboer wenkte naar Izaäk en maakte hem duidelijk dat er 400 m verder in de bergen een jonge beer in een val vastzat. Met de verrekijker nog gekeken of we de moeder van het jong zagen lopen maar helaas niet te zien. Het geschreeuw duurde zeker een uur en als we eraan denken horen we het nog.

Nu staan we in Bichura en zondag gaan we Mongolië in. Daar proberen we weer een telefoonkaart te kopen  maar als dat niet lukt zijn we weer afhankelijk van Wifi. Dus voorlopig zal dit blog niet veel bijgewerkt worden, jullie zien het wel weer.

1. Cisca:
    17 juni 2015
    Akelig als ik terug denk aan vorige week hoor en zie ik Catootje de auto raken en voorbij vliegen gaat door merg en been heeft tijd nodig.
    leuke foto's weer wat een beleving geniet er van kijk uit naar verslag mongolie bon voyage en veilige trip buuf
  2. Henny:
    17 juni 2015
    Wat leuk dat jullie zo'n festival konden meemaken. Dan zie je echt de mensen zoals ze zijn. De foto's zijn prachtig. wij genieten met jullie mee. Henny
  3. Lydia smit:
    17 juni 2015
    hoi met Lydia ik vermoed dat daar niet veel campers rond rijden dus voor hun is het bizonder je beleven zo wel een heleboel en veel indrukken groeten Lydia en harry
  4. Anja Krijger:
    17 juni 2015
    Wat een avonturen maken jullie mee.
  5. Peter en nel koopman:
    18 juni 2015
    tjongejonge....we zitten met ons hele gezin (3 haha) het filmpje te bekijken. echt gaaf, man, dat jullie dat mee maken. maar....antwoord es; Hoe kunnen jullie die mensen verstaan/begrijpen? Hoe kun je fietsers de weg vragen? dankje voor het verslag. ik lees het graag. iets makkelijker dan de kerkeraadsverslagen. h.gr. Peter en Nel.
  6. Johan en adrie:
    19 juni 2015
    wat een kleuren en heb je ook meegedanst?
    genieten maar jongens
  7. Ko en Anneke:
    19 juni 2015
    Met de camper daar blijft bizar. Heeft wel zijn voordeel, zo hoor en zie en wordt je uitgenodigd voor ontbijt. Moet geen fijn geluid zijn geweest, zo'n jonge beer in de val. mooie foto's weer gemaakt. Op naar het volgende avontuur in Mongolië . Dit jaar niet bij de Mosselavond op 25 juli. Ik zal een foto proberen te versturen. Groetjes Ko & Anneke