Via Nerchinsk naar Tsugol

10 juni 2015 - Tsugol, Rusland

Na enige dagen geen telefoonbereik hebben gehad dus ook geen internet dan nu maar weer eens een berichtje.

Van de M58 zijn we afgeslagen naar Nerchinsk. We stonden zondag midden in het dorpje Bezenovo nog voor Nerchinsk. Meestal zien we wel loslopende koeien of paarden maar in dit dorp zagen we alle dieren voorbij komen die wij in de kinderboerderij hebben. Dit was ontzettend leuk. In de avond moesten alle dieren weer naar binnen en hierbij werd iedereen ingeschakeld. In Nerchinsk een rondje gewandeld jammer genoeg was het museum gesloten dan maar weer verder. De route was heel mooi om te rijden, het ging niet snel maar we hebben de tijd. Net in het dorpje Undino-Posepye aan de rivier gestaan waar er natuurlijk weer gevist moest worden. (De gevangen, kleine visjes maar weggegeven.) Rond 18.00 werden ook hier de koeien naar huis gebracht, het waren er erg veel. Rond 21.00 , het was al donker, werd er aan de deur geklopt en stond er een van de veedrijvers met paard voor de deur. Hij wilde even kijken. Om 21.30 kwam hij terug en bracht een paar liter verse koeienmelk. Na een biertje ging hij weer naar huis. De volgende dag zwaaide hij ons uit. Erg leuk zulke contacten.  Van de melk maar pannenkoeken gebakken die een visser ook erg lekker vond. In Tsugol het Bhoedistenklooster bekeken wat ook weer erg mooi was. We stonden geparkeerd voor een militair gebeuren, dit viel wel niet op maar we moesten toch een ander plekje opzoeken dan maar 300 m verder.

We waren eerst van plan om Mongolie in het oosten binnen te rijden maar hebben toch maar besloten om de weg ten noorden van Ulaan Baatar te nemen. Als het regent kan het in het oosten nogal glibberig worden en is onze auto hier niet zo geschikt voor of je moet de tijd hebben om te wachten tot de modder weer is opgedroogd.

We hebben prachtig weer en gaan nu maar weer richting Chita

1. Sapion marcel:
    10 juni 2015
    mooi fotos het daar prachtig mooi land en mooi in de bergen de skijp gaat niet goed maar ik kan het verhaal goed volgen groedjes lili en marcel
  2. Matty en Gerard:
    10 juni 2015
    Wat een apart landschap en erg wijds.We kunnen ons voorstellen dat de lokale bevolking jullie en de camper interessant vinden. Dat blijkt ook wel uit de waardering die ze tonen. Contact met de bevolking is zeer waardevol en maakt de reis nog mooier.
    groetjes uit een zonnig Baarland.
  3. Johan en adrie:
    10 juni 2015
    we genieten erg van jullie belevenissen en wat zijn jullie al ver goeie reis verder
  4. Алексей (Сергиев Посад):
    10 juni 2015
    Друзья, рад, что вы вышли на связь и что у вас всё хорошо! Рад, что вы узнаёте Россию и русских людей, общаясь лично!