Wolgograd en omgeving

1 oktober 2015 - Wolgograd, Rusland

Naar Wolgograd reden we veel langs de Wolga, een schitterende rivier. Na de laatste tijd veel kilometers door de woestijn te hebben gereden zagen we nu ineens dat het herfst is. De kleuren van de bomen veranderen. De klok moesten we ook 2 uur terug zetten waardoor het nu al om 19.00 donker is. Het tijdsverschil met NL is nu nog maar 1 uur.(vroeger)

Wolgograd, het vroegere Leningrad, is vooral bekend door de hevige gevechten in de 2e wereld oorlog. We hebben het museum en de heuvel bezocht waar gevochten is. Het is erg indrukwekkend allemaal. Zoveel gesneuvelde Duitse en Russische soldaten.

1. Matty en Gerard:
    1 oktober 2015
    zo beland je van het ene seizoen plotseling in het andere. Met alle bijbehorende verschijnselen. Beetje terug in de "gewone wereld" Ook wel weer leuk .
    Groetjes vanuit een zonnig Baarland 18 gr
  2. Helma:
    1 oktober 2015
    Nog even en jullie zijn in Georgie... Wij hebben nog temperaturen tegen de 30 °C... maar dat kan opeens over zijn. Tot gauw!
  3. Лариса РОССИЯ:
    2 oktober 2015
    Wolgograd,sinds haar stichting in 1598 tot 1925 hette de stad Tsaritsyn ( Царицын ),van 1925 tot 1961 Stalingrad (Сталинград)