Samara

15 april 2015 - Ufa, Rusland

Vrijdag kwamen we eind van de middag in Samara aan en in de avond kwam Slava ons ophalen om naar zijn huis te gaan. Daar kwam ook zijn vriend Aleksey die de voorzitter is van de caravanclub van  de regio Samara. Samen hebben ze ons 4 dagen overal mee naar toe genomen. Hartelijk dank hiervoor. Zaterdag zijn we eerst naar de Wolga gegaan, dit is echt een brede rivier. Het museum voor techniek hebben we daarna bekeken. (We kwamen nog langs de Lada fabriek.) Ook een schitterend natuurpark stond op het programma. Eigenlijk is het voor de natuur nog iets te vroeg maar het smeltende ijs en flarden sneeuw zijn ook erg mooi. Dit weekend was het pasen in Rusland en om 24.00 begon de samenkomst in de kerk. Iedereen stond buiten,sommige mensen met kaars, en nadat de klokken hadden geluid werden de deuren geopend en kon men naar binnen. Geregeld zei iedereen tegelijk: Christus is opgestaan! Dit was wel indrukwekkend. (Stien had dit geweldig gevonden). De mensen liepen in en uit en wij zijn na een poosje ook gegaan. De boulevard nog bij nacht bekeken. Zondag de kerk bekeken die Slava ontworpen heeft. Nog even en de kerk is klaar. Omdat Alexander 10 werd zijn we naar het ballet De Notenkraker geweest. Dit was ook erg mooi. Maandag  samen met Aleksey naar het medisch universitair ziekenhuis geweest waar er controlefoto's zijn gemaakt van mijn pols. Het was goed en in ongeveer 20 minuten stonden we weer buiten. In Chabarovsk gaan we wel weer op controle. De stad Samara heeft een mooie hoofdstraat en het oude gedeelte met houten huizen is ook erg mooi. Jammer dat die huizen langzamerhand verdwijnen als ze niet opgeknapt worden. Het spacecentrum nog bezocht wat ook interessant was. De bunker van Stalin wilde Izaäk ook graag zien en dat is ook gelukt. Natuurlijk hebben we ook heerlijk gegeten.

1. Mariel:
    16 april 2015
    Zo te zien ben je weer in staat om veel te typen. Dat kunnen we wel waarderen. Leuke verhalen en mooie fotoos.
    Ga zo voort, M en M.
  2. Matty en Gerard:
    16 april 2015
    Wat een verhaal weer, geweldig. we kijken steeds opnieuw uit naar jullie belevenissen. Fijn dat het met je pols goed is. een hele geruststelling en toch prettig als er iemand meegaat die de taal goed spreekt. ook mooi meegenomen dat jullie soms worden rondgeleid. Lokale mensen weten soms toch nog mooiere plekjes te laten zien. wel even iets anders dan hier, al die sneeuw, wel mooi, maar waarschijnlijk ook koud. ga zo door en geniet.
    groetjes van Matty en Gerard uit een zonnig Baarland 19gr
  3. Marianne Hoolsema:
    16 april 2015
    Mooi hoor jullie genieten wel op zijn hoogste levvel. R en M
  4. Ko en Anneke:
    16 april 2015
    Wat fijn dat de foto van je pols goed was. Dan ben je weer een stukje verder met genezing. Leuk verhaal weer. Leuk dat ze jullie 4 dagen een rondleiding gaven en plekjes laat zien wat voor jullie bijzonder is. Nu toeren jullie weer verder, zo te lezen gaat alles nog goed, in Rusland. Blijf genieten, groet van ko en Anneke.
  5. Lydia smit:
    16 april 2015
    hallo met Lydia en harry jullie hebben het vast naar je zin zo aan de verhalen en foto,s grappig en heel leuk we horen nog wel meer groetjes
  6. Henny:
    17 april 2015
    Fijn dat het met je pols goed gaat. Wat een prachtige huizen met al dat hout. Ik geniet van alle foto's . Gerard is druk met de tuin nu, eindelijk geen sneeuw meer. Groetjes van ons twee. Henny