Amur weg 2

30 mei 2015

Na een paar mooie weken in de regio van Khabarovsk zijn we weer op de terug weg. We hebben al mooie plekjes gevonden aan een rivier of meertje meestal een paar honderd meter van de snelweg af.

Maandag was Izaäk ook op een mooi plekje aan het vissen. Er kwamen 3 jongens kijken en maakten een praatje. Toen Izaäk iets uit zijn vistas gepakt had en dit aan zijn hengel deed pakte een van de jongens de vistas en met z'n 2en renden ze weg. Aan de andere jongen gevraagd waar ze woonden maar daar had hij geen antwoord op. Wij naar het dorpje gereden en navraag gedaan. Om een lang verhaal kort te maken:de mensen hielpen ons goed. De jongens (14 jaar)brachten de tas terug maar de politie was al gewaarschuwd dus het protocol ging in werking. Dit duurt iets langer dan bij ons . Na vele formulieren ingevuld te hebben, handtekeningen en nog eens handtekeningen gezet te hebben kregen we de tas een vrijdag in Birobidzhan verzegeld weer terug. We hebben geen aanklacht ingediend waar de moeder erg blij mee was. Hopelijk heeft de jongen ervan geleerd. De politie was erg aardig.

Birobidzhan bezocht. Het is de hoofdstad van de Joodse Regio. Straatnamen zijn in het Russisch en Hebreeuws. In de jaren 90 zijn er veel joden naar Israel vertrokken.                      De synagoge bezocht waar een kleine expositie was. Ook het museum bekeken maar daar mochten geen foto's genomen worden. Er is een mooie boulevard langs de rivier waar veel natuursteen verwerkt is.

1. Matty en Gerard:
    30 mei 2015
    Zo maak je weer eens wat mee. Weer een mooi verhaal en wat zullen jullie weer een massa foto's hebben na deze reis. Hopelijk heeft Izaäk nog wel wat vis gevangen. Lukt het al weer een beetje met de pols? Heeft toch even zijn tijd nodig. Groetjes
  2. Lydia smit:
    30 mei 2015
    hoi met Lydia hier doen ze precies het zelfde dat zijn kwaaijongens streken alleen lastig je moet er weer achter aan maar een wonder dat je de vis spullen weer terug heb verder veel reis plezier groeten Lydia en Harry
  3. Maartje de Vries:
    30 mei 2015
    Mooie foto's, gesticht door Stalin voor de Russische Joden las ik, dan hoefden ze niet naar Israel, maar uiteindelijk vertrekken ze toch.
    Bedankt voor jullie mailtje, groetjes Maartje
  4. Peter en nel koopman:
    30 mei 2015
    nou, wijs van jullie om zo soepel te doen.
    en tja....boefjes heb je over al.
    leuk om weer mee te leven.
    sterkte met de reis, maar ja....met een VW lukt het altijd.
  5. Johan en adrie:
    31 mei 2015
    lekker nuchter zoals jullie hier mee omgaan,goeie reis verder.
    groet johan en adrie
  6. Anja:
    31 mei 2015
    Wat een belevenis. Wel prettig dat het goed afloopt.
    Het blijft overal oppassen. Geniet ervan.
  7. Angela:
    31 mei 2015
    Dat jullie die tas terug hebben wat een geluk! Goede voortgang weer van de reis gewenst!!
  8. Jeroen& eef:
    3 juni 2015
    Heeey izaak en liesbeth

Super leuk om al jullie reisverhalen te lezen!
    Gelukkig gaat het goed met jullie, geniet nog van alles en nog een super fijne reis gewenst. Heel veel liefs jeroen en eef
  9. Cisca:
    4 juni 2015
    Hoi buuf alles goed zo te zien heb nog een hengel liggen voor Izaak prei gezaaid was ervoor veels te koud weet nog steeds niet hoe de waterpomp werkt zie wel hendels maar ga niet zitten modderen kan dus ook de kiwi niet nat houden de vuulte stapelt zich op zal de spuit eens vullen greatz van het thuis front wacht ff een week om rabarber te koken komt goed safe trip
  10. Peter en nel koopman:
    4 juni 2015
    hoi, Izaak en Liesbeth,
    kep de kaart es ingezoomed. tjongejonge, wat heerlijk dat we het zo goed kunnen volgen. en wat een grote rivier ! (lijkt me). gaat het nog goed met contacten onderweg? ben vandaag vrij, en voor thuis de boel aan het schilderen. aan de zon-kant ist best weer nodig. okay, kga verder. Groet Peter.