De tijd vliegt.

18 april 2015 - Omsk, Rusland

Al weer de klok een uur vooruit gezet, dat schiet op. Voor Ishim in een dorpje gestaan. Dit zijn de beste plaatsen, leuk en erg rustig. De wegen zijn over het algemeen goed met af en toe een slecht gedeelte ( van zo'n 40 km na Ishim).We zagen veel kleine meertjes en er staat heel veel water overal op het land.  Zo heerlijk ruim landschap, je kunt lekker ver kijken. Wij houden daar wel van. Het gebeurt geregeld dat er een duim wordt opgestoken of geclaxonneerd zo van : goed zo!

Vandaag regende het heel de dag totdat we in Omsk aankwamen. De kerk bekeken. We werden uitgenodigd door de klokkenluider om mee naar de klokkentoren te gaan. Hij legde uit dat iedereen na pasen werd uitgenodigd om de klokkentoren te bezoeken tijdens het luiden. Aan de rivier gestaan. We  waren op zoek naar een supermarkt en vroegen aan een paar jongeren of ze er een dichtbij wisten. Ze spraken Engels en brachten ons naar de winkel waar ze ons nog chocolade kado gaven. Ze hebben de camper bekeken en waren erg benieuwd hoe we het in Rusland vonden. Erg leuk zulke contacten!

De politie controleert meestal op aangegeven punten o.a. de snelheid of de autopapieren. Wij zijn nu ook voor de 1e keer aangehouden maar naar de papieren werd haast niet gekeken. De politieagent vond het leuk om even een blik naar binnen te werpen.

1. Ko en Anneke:
    19 april 2015
    Heerlijk, kijken zo ver je maar kan. Zo vaak zullen ze geen camper zien denk ik. Wel leuk dat ze dat doormiddel van een duim laten weten. Ook daar zal de regen wel nat zijn!!!! En dan koffie met een chocolaatje.
    Ook politie agenten zijn nieuwsgierig, fijn dat alles goed was, en dat jullie de reis kunnen voortzetten. We blijven volgen.
  2. Henny:
    19 april 2015
    Ik vind het erg leuk om via jullie ook van alles te zien. Prachtige kerken. Wat leuk dat je ook met de bevolking te maken krijgt, als is het een beetje nieuwsgierige agent. Geniet nog maar. Henny