Albums

5. Riet
  6. Nepper

Onderweg naar Bukhara

De weg van Samarkand naar Bukhara was erg saai. Er is erg veel katoenbouw in Uzbekistan en er werd overal geoogst. We kwamen ook nog langs een ruine van een caravanserai met aan de andere kant van de weg een overdekte waterput.

13 foto’s

7. De synagoge

Alexey kathedraal en het regionaal museum

Toch nog een kerk gevonden, de Russisch orthodoxe Alexey kathedraal. Dat het regionaal museum in eeen oud joods koopmanshuis zat wisten we maar dat er ook een zeer mooie synagoge in zat was een verrassing. Er staat niets over beschreven maar toen we…

21 foto’s

8. image
  9. image
  10. image
  11. image
  12. image
  13. image

Shakhrisabz

Shakhirisabz ligt zuidelijk van Samarkland. Timur, een leider, had hier een zomer paleis het Ak- Saray palace. Hier is niet veel meer van over. Ook is er een imam complex en een moskee. Alles wordt nu gerestaureerd en er wordt een nieuw park aangelegd.…

21 foto’s

14. image
  15. image

Hisor fort

Het fort ligt dichtbij Dushanbe. Er wordt een mooi plein aangelegd. Verder nog veel restauratie werk.

17 foto’s

16. image
  17. Open klep
  18. image

Karakol

De veemarkt bezocht. De zon stond scheen erg fel en het was moeilijk foto's maken. Het kleinvee wordt gewoon in de auto vervoerd naar huis maar we waren denk ik iets te vroeg om dit te zien. Het Riverside guesthouse is een erg mooi guesthouse en…

41 foto’s

19. image
  20. Vrede.

« Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende »