Weer in Europa

25 september 2015 - Atyrau, Kazachstan

We staan aan de rivier de Ural in Atyrau wat de grens is tussen Europa en Azie. Natuurlijk moest er gevist worden. Izaäk had 25 vissen gevangen.

Het is offerfeest en overal zagen we al een schaap, geit of koe staan in de tuin. Bij de moskee was het ook feest er was van alles te doen voor de kinderen. Er werd daar ook volop geslacht en vlees uitgedeeld. Van de mensen uit de straat waar we staan kregen we ook gaar vlees met gekookte aardappels en vers gebakken koeken.

In Aturau  wonen en werken er veel mensen in de olie- en gasindustrie. Ook veel vanuit het buitenland wat je aan de producten die in de winkel liggen goed kan zien. We kwamen nog een Nederlandse vrouw  tegen die hier ook voor het werk woont. De stad heeft nog een oud centrum met mooie oude huizen. Sommige worden opgeknapt maar de meeste zijn helaas al verdwenen. In de rest van de stad staan moderne huizen/ villa's en kantoren.

Maandag gaan we Rusland weer in.

1. Matty en Gerard:
    Hoi luitjes,
    De reis gaat al aardig vorderen. Wat hebben jullie al veel bijzondere momenten gehad. Nu weer even proeven van een stukje Westerse wereld. Geniet er nog maar een poosje van. Het is nu al een geweldige reis waar jullie op terug kunnen zien en wie weet wat jullie nog te zien krijgen.
    groettjes van Matty en Gerard
  2. Johan en adrie:
    25 september 2015
    leuk kameeltje,iets voor in de tuin?
    weer mooie foto,s goeie reis verder.
    de groetjes van ons.
  3. Ko en Anneke:
    25 september 2015
    Hoi. Wat een gastvrijheid weer. Koekje bij de koffie!! En het meebeleven van het offerfeest!
    Geniet nog enkele maanden van deze reis, dan komen je zeker weten nog mooie dingen tegen.
    Tot lezend maar weer. Gr Ko & Anneke.
  4. Ans:
    26 september 2015
    Hoi mooie reisliesbeth en izaak groetjes van ons