Ukraine

29 juli 2017 - Moskou, Rusland

Iedere keer maak je toch weer iets anders mee. Bij het verlaten van Slowakije wilde de douane de km stand en tankinhoud van de camper weten! Nog nooit eerder is dit gevraagd. Er stonden ook Nederlanders bij de grens die we later tegenkwamen. Ze hielpen met het opknappen van een kindertehuis.

We hebben een beetje gezigzagd door de Karpaten. Het was er erg druk met vooral binnenlandse toeristen. Later reden we door een oneindig groot landbouwgebied met veel zonnebloemen en graan. 500 ha aan een stuk is hier niets bijzonders.

Overnachtingsplekjes zijn niet moeilijk te vinden. We hebben verschillende keren bij meertjes/rivieren gestaan. Bij Blahodatne aan een groot meer gestaan waar  je ook prima kon zwemmen.Dat kwam goed uit want het was die dag weer 32 gr.

Het viel ons op dat er veel politie controleposten gesloten of niet bemand waren. Toch zijn we weer (nu terecht) aangehouden. Izaäk moest goed op het wegdek letten waardoor hij het stopbord bij een spoorwegovergang miste. Dat deden er zichtbaar wel meer maar wij werden aangehouden.De politieagent aarzelde om een bekeuring uit te schrijven, hij vroeg tot 3 keer toe of hij het formulier in moest invullen. Er werd niet om geld gevraagd en om duidelijk te maken dat we dat ook eventueel niet van plan waren om te geven lieten we terloops het woordje corrupt vallen. Hierna deed de politieagent al lachend naar de andere politieagenten zijn formulieren weg en mochten we doorrijden. Bij een andere spoorwegovergang moesten we wel weer tussen de gedaalde slagbomen doorrijden!!

Omdat we veel binnendoor hebben gereden schoot het niet hard op maar hebben we wel een mooie omgeving gehad.

Nu zijn we inmiddels Ukraine uit en Rusland weer binnen. Over een nu zeer goede weg kwamen we in Moskou aan. Nog even in een erg groot winkelcentrum aan de ring van Moskou boodschappen gedaan en nu staan we op de camping in het mooie Sokolnikipark.

1. Maartje de Vries:
    29 juli 2017
    Gelijk een kerkdienst gehouden met de terreinbewaker, NGK?
    Leuk die geitjes bij de camper, zo nieuwsgierig!
    groetjes, Maartje
  2. Tilly & Bas:
    30 juli 2017
    Wat een prachtige foto's en weer het nodige meegemaakt . Leuk die bbq op het onderstel van een naaimachine Multifunctioneel en degelijk Goede reis verder groetjes uit herfstachtig Lewedorp☺️
  3. Peter en nel koopman:
    Wouw..heeeeel mooi.
    Kwou dr best naar toe, maar weet niet of ik wel zoveel durf qua wegen en wildernis. Gelukkig kunnen we nu veilig achter glas mee genieten. H gr.
  4. Lydia smit:
    30 juli 2017
    mij was de naaimachine ook opgevallen waar je zo''n ding nog is tegen komt heel grappig het is daar wel een mooie natuur verder een mooie reis
  5. Dirk en marianne:
    30 juli 2017
    Dank voor jullie mooie verhaal, veilig weer verder.
    Moskou zien we zo voor ons..op afstand genieten we mee.
  6. Matty en Gerard:
    1 augustus 2017
    Fijn dat we weer mogen mee genieten van jullie mooie reis. We volgen met veel plezier jullie belevenissen onderweg. Geniet ze en goede reis.
  7. Cisca:
    3 augustus 2017
    Hoi hoi mooie reis verhalen al weer.hier vrij nat en winderig, groetjes van de vlaamseweg