Andere route.

5 augustus 2017 - Voznesene, Rusland

Vanaf Moskou reden we langs een mooi meer waar we een groep campers tegen kwamen van de reisgroep Abenteur. In 2015 kwamen we ook een groep tegen op de grens Tadjikistan-Kirgistan! Er zijn niet veel camperreizen naar deze landen en het is wel toeval dat we ze tegenkomen.

s'Avonds zijn we in Buzhaninovo weer hartelijk ontvangen door de familie Madyanov. Gezellig de avond door gebracht . De volgend dag weer verder.

Vanaf Yarovslavl kwamen we weer een groep campers tegen waarschijnlijk van de Russische Caravan liga.

Het plan was om via Vologda, Velsk en Kargopol naar het natuurpark Kenezero te gaan. Hiervan zijn we afgeweken. Eerst het Kremlin bekeken in Vologda en het openlucht museum waar de bruidspaartjes elkaar afwisselden voor de foto's. In Ferapontovo is een klooster wat onder Unesco valt vanwege  de vele Fresco's. Dit  klooster ook bezocht, daarna was het de bedoeling om via de P1 naar Kargopol te rijden en vervolgens naar het Kenozero park. De eerste kilometers hadden we een schitterende verharde weg die overging in een onverharde weg die op den duur nogal erg slecht werd. Dus keren en terugrijden, het natuurpark slaan we dan maar over.

De P5 is een goede weg en er worden nog vele kilometers aan opgeknapt. Later hadden we een iets mindere weg maar over het algemeen zijn de doorgaande wegen goed  berijdbaar.

In Vosnesenye nog een pontje over de rivier gehad. Natuurlijk moet er bij de haven een hengeltje uitgegooid worden. Er werd inderdaad nog iets gevangen, de vis hebben we maar weggegeven aan andere vissers die er blij mee waren.

1. Anja Krijger:
    5 augustus 2017
    En ook mooi weer zo te zien op de foto's. Leuk om al die foto's van Rusland te zien.
  2. Peter en nel koopman:
    5 augustus 2017
    Beetje verdacht, Izak. Want zulke vissen zag ik vanmorgen ook in Goes op de markt.
    Wat een mooieluchten en alles zo helder van kleur.
    Groet van Peter en Nel.
  3. Tilly & Bas:
    6 augustus 2017
    Mooi zeg dat we op deze manier ook mee kunnen genieten van deze prachtige reis
  4. Anneke en ko:
    6 augustus 2017
    Hoi,
    Wat prachtig allemaal. Wat een rijkdom als je dat allemaal mag aanschouwen. Goede reis verder en geniet er van liefs ons
  5. Jan en rineke van liere:
    7 augustus 2017
    hallo leuk om wat van jullie te horen.
    hier alles oké ook met belinda.
    leuke foto's erg mooi allemaal geniet ervan.'
    gr jan en rineke
  6. Anja:
    10 augustus 2017
    Weer mooi om de foto's te mogen bekijken. Veel plezier verder.
  7. Jan en rineke van liere:
    11 augustus 2017
    hallo welke anja bedoel je.